O kampani
Informace o kampani
POSLÁNÍ
Hlavním cílem kampaně „Ruce na prsa“ je zvýšit povědomí o důležitosti samovyšetření prsu pro nejširší veřejnost.
Dále je naší snahou přispět ke zvýšení počtu žen, které využívají bezplatný screening. V České republice je to kolem 50%, a to je příliš málo. Po dobu kampaně budou probíhat po celé republice také speciální semináře a školení pro laickou veřejnost.
JAK TO VŠECHNO ZAČALO
Kampaň „Ruce na prsa“ začala velmi emotivně na popud Martiny, která si ve svých 30 letech nahmatala bulku a boj s touto nemocí sama absolvovala.
"Viděla jsem hodně mladých dívek v čekárnách, které se vzájemně podporovaly, vyptávaly, hledaly informace. Tak mě to přivedlo k myšlence, udělat prevenci v této oblasti, protože holky nevědí, co dělat, kam jít, na koho se obrátit, jaký je postup a průběh. A jednoho dne jsem s tímto nápadem oslovila šikovnou mladou fotografku Petru Ficovou, které se to moc líbilo a s radostí se do toho pustila.
Řekla jsem paní docentce Tesařové, co plánujeme a ta mi doporučila neziskovku Dialog Jessenius. Tady jsem se potkala se sympatickou paní ředitelkou, která byla pro, udělat něco jiného a jinak - víc motivujícího, abychom ženy podpořili a dodali jim odvahu, sílu a sebevědomí.
A tak začala příprava a plánování kampaně k prevenci rakoviny prsu zaměřené na mladou generaci. Kampaně, která je postavena vizuálně na dvou typech fotografií. Petra Ficová na nich zachytila ženy zdravé i nemocné, které našly odvahu a podělily se jejich prostřednictvím o svůj příběh a jsou tak dnes inspirací pro ostatní ženy.
Věříme, že právě díky samovyšetření a včasnému záchytu nemoci v počátečním stádiu, přispěje kampaň k záchraně hodně životů a ženám, které si touto nepříjemnou zkušeností musely projít, dodá sílu, aby se měly rády a každý den byl lepší než ten předchozí."
O NÁS
Obecně prospěšná společnost Dialog Jessenius vznikla v roce 2009 s cílem rozšířit informovanost široké veřejnosti o závažných onemocněních, jejich průběhu a léčbě a tím zlepšit komunikaci mezi zdravotníky a pacienty i mezi pacienty a rodinnými příslušníky.
K hlavním projektům patří publikace edukativních filmů pod souhrnným názvem Průvodci onemocněním, které mají pomoci pacientům s onkologickým onemocněním překonávat těžkou životní situaci a připravit je na to, co je při léčbě čeká. Nová kampaň Ruce na prsa se zaměřuje na osvětu, prevenci a motivaci veřejnosti k zodpovědnému přístupu k vlastnímu zdraví a životu. V rámci dalšího projektu “Můžu ti pomoct?” podporuje Dialog Jessenius již třetím rokem volnočasové aktivity středoškoláků prostřednictvím tzv. Studentských akademií.
Více informací nejdete na www.dialog-jessenius.cz, www.studentska-akademie.cz, www.rucenaprsa.cz spolupráci s Českou obcí sokolskou a Aliancí žen s karcinomem prsu budou probíhat po celé republice také speciální semináře pro laickou veřejnost.
V rámci kampaně zachytila mladá fotografka Petra Ficová ženy zdravé i nemocné. Ženy, které našly odvahu, podělily se prostřednictvím fotografií o svůj příběh a staly se inspirací pro ostatní ženy.
Nabídněte
pomocnou ruku!
Chcete přiložit ruku k dílu? Podpořit kampaň “Ruce na prsa”?
Nejjednodušší možnost jak pomoci je formou finačního daru.
Přispěním do veřejné sbírky podpoříte
prevenci rakoviny prsu.
Česká spořitelna a.s.,
Dlouhá 9, Praha 1, 110 00
číslo účtu 19-319319339/0800